وظائف شاغرة مميزة في اربد لدى الإتحاد اللوثري الخيري

Thursday, August 2, 2018

Trainer (Consultant – Marketing and Promotion)


Objective/purpose of the facilitation services: 
To strengthen the capacities of 10 women self-help groups under All We Can funded livelihoods project by delivering and facilitating a 2-day training on Marketing and Promotion for Jordanian and Syrian women. The Marketing and Promotion Trainer will be responsible to provide theoretical and practical support to women SHG whom selected by LWF, and the classes will be mixed of Youth and Adults (18+ years old), Jordanian and Syrian Women.
Job Summary    
The objective of the Marketing and Promotion Training is to build capacity of the Self-Help Groups members in the field of marketing strategy formulation and promotional activities through theoretical and practical sessions.
Trainer main duties and responsibilities will be:
  • How to develop a marketing plan
  • Target market
  • Training on personal selling, customer service, advertising, sales promotion, direct marketing, and publicity
  • How to create divers types of promotion material and attractive packaging
  • Social Media as a promotion tool
Key Responsibilities
  • Conduct theoretical and practical sessions on Marketing and Promotion.
  • Conduct the development of formal marketing plan with identification of target market.
  • Explain and demonstrate the power of social media and other communication channels for promoting products.
  • Train the candidates on customer service, direct marketing, personal selling.
  • Develop ideas for the candidates to create attractive packaging for their products.
  • Show the difference between various promotional tools and how to implement it on their own.
  • Maintain a safe and effective teaching / learning environment during the sessions and report any incident to LWF Livelihood staff.
  • Conduct training sessions on effective timeframe and topics.
  • Develop modules, activities and materials for effective training.
  • Provide meaningful feedback post the completion.
  • Complete the training programme on time.
  • Acclimatise the candidates for the real world job expectations.
  • Relates professional/life/industry experience to learning by the continuation of professional/technical skills development, the introduction of industry perspective into courses, and the active awareness of professional/industry trends and opportunities. 
  • Consistently keep a record of attendance and participation of trainees and track repetitive absence to report it to LWF Livelihood staff.  
  • Provide finale report to measure progress, identify barriers to learning and recommend action to overcome barriers and scheduled detailed work plan to the Livelihood staff.

Requirements
  • Experience in working with group of trainees, Minimum of 4 years practical experience teaching. 
  • Demonstrate understanding of working with vulnerable trainees, ability to respect the participants’ culture and beliefs and the ability to treat them all equally 
  • Personal capabilities: Team work, flexibility, integrity, conflict resolution capabilities. 
  • Arabic (Native)

Essential Skills 
  • Certificate Course/Diploma in Communication/Marketing or related field
  • At least 5 years of experience in Communication/Marketing or related field
  • Excellent verbal and non-verbal communication skills

In this position, you are expected to:   
  • Focus on reaching results while ensuring an efficient process. 
  • Involve relevant parties and encourage feedback.   
  • Take ownership and initiative while aiming for innovation. 
  • Listen and speak effectively and honestly.   
  • Act in line with LWF vision and values. 

Performance indicators: 
Facilitator performance will be evaluated against the following criteria: timeliness of the deliverables, clarity of presentations, responsibility, initiative, communication, quality of the products delivered, and final report.
الترجمة :
الهدف / الغرض من خدمات التيسير:

تعزيز قدرات 10 مجموعات نسائية للمساعدة الذاتية في إطار مشروع "كل ما يمكننا تمويله" من خلال توفير وتسهيل تدريب لمدة يومين على التسويق والترويج للنساء الأردنيات والسوريات. سيكون مسؤول التسويق والترويج مسؤولاً عن توفير الدعم النظري والعملي للنساء العاملات في مجال الصحة اللواتي يختارهن مؤسسة LWF ، وسيتم الجمع بين الفصول الدراسية للشباب والبالغين (18 سنة فما فوق) والنساء الأردنيات والسوريات.
ملخص العمل
الهدف من تدريب التسويق والترويج هو بناء قدرات أعضاء مجموعات المساعدة الذاتية في مجال صياغة استراتيجية التسويق والأنشطة الترويجية من خلال الدورات النظرية والعملية.
الواجبات والمسؤوليات الرئيسية للمدرب هي:
كيفية تطوير خطة التسويق
السوق المستهدف
التدريب على البيع الشخصي وخدمة العملاء والإعلانات وترويج المبيعات والتسويق المباشر والدعاية
كيفية إنشاء أنواع متنوعة من مواد ترويجية وتغليف جذاب
وسائل الاعلام الاجتماعية كأداة للترويج
المهام الأساسية

إجراء الجلسات النظرية والعملية في مجال التسويق والترويج.
إجراء تطوير خطة التسويق الرسمية مع تحديد السوق المستهدف.
شرح وإثبات قوة وسائل الإعلام الاجتماعية وقنوات الاتصال الأخرى لتعزيز المنتجات.
تدريب المرشحين على خدمة العملاء والتسويق المباشر والبيع الشخصي.
تطوير أفكار للمرشحين لإنشاء عبوات جذابة لمنتجاتهم.
أظهر الفرق بين مختلف الأدوات الترويجية وكيفية تنفيذها بمفردها.
الحفاظ على بيئة تعليم وتعلم آمنة وفعّالة خلال الجلسات والإبلاغ عن أي حادث لموظفي LWF Livelihood.
إجراء دورات تدريبية حول الإطار الزمني الفعال والمواضيع.
تطوير وحدات وأنشطة ومواد للتدريب الفعال.
تقديم ردود فعل مجدية بعد الانتهاء.
أكمل البرنامج التدريبي في الوقت المناسب.
تأقلم المرشحين لتوقعات الوظائف في العالم الحقيقي.
يرتبط الخبرة المهنية / الحياة / الصناعة للتعلم من خلال استمرار تطوير المهارات المهنية / التقنية ، وإدخال منظور الصناعة في الدورات ، والوعي النشط للاتجاهات والفرص المهنية / الصناعة.
الاحتفاظ باستمرار سجلاً لحضور ومشاركة المتدربين وتعقب الغياب المتكرر للإبلاغ عن ذلك إلى موظفي LWF Livelihood.
تقديم تقرير نهائي لقياس التقدم ، وتحديد العوائق أمام التعلم والتوصية باتخاذ إجراءات للتغلب على الحواجز وخطة العمل المفصلة المجدولة لموظفي سبل المعيشة.



المتطلبات
خبرة في العمل مع مجموعة من المتدربين ، الحد الأدنى من 4 سنوات من الخبرة العملية في التدريس.
إظهار فهم العمل مع المتدربين المعرضين للخطر والقدرة على احترام ثقافة والمعتقدات لدى المشاركين والقدرة على معاملتهم جميعًا بالتساوي
القدرات الشخصية: العمل الجماعي والمرونة والنزاهة وقدرات حل النزاعات.
العربية (أصلي)


مهارات اساسيه
شهادة دورة / دبلوم في الاتصالات / التسويق أو مجال آخر ذي صلة
ما لا يقل عن 5 سنوات من الخبرة في مجال الاتصالات / التسويق أو مجال آخر ذي صلة
مهارات الاتصال اللفظية وغير اللفظية ممتازة


في هذا الموقف ، من المتوقع أن:
التركيز على الوصول إلى النتائج مع ضمان عملية فعالة.
إشراك الأطراف المعنية وتشجيع التغذية الراجعة.
تأخذ الملكية والمبادرة في حين تهدف إلى الابتكار.
الاستماع والتحدث بفعالية وبصدق.
العمل تمشيا مع الرؤية والقيم LWF.

مؤشرات الأداء:
سيتم تقييم أداء الميسّر وفقًا للمعايير التالية: توقيت تقديم النتائج ، وضوح العروض التقديمية ، والمسؤولية ، والمبادرة ، والاتصالات ، وجودة المنتجات المقدمة ، والتقرير النهائي.